Pobyt w Hiszpanii trwał sześć dni, w czasie których uczniowie mieli okazję nie tylko poznać prawdziwe życie Hiszpanii, ale także doskonalić zdolności językowe.
Grupa uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych z Wodzisławia Śląskiego gościła w hiszpańskim mieście Corella leżącym w prowincji Navarra na północy Hiszpanii. W bieżącym roku szkolnym odbyła się już wizyta w Turcji, więc realizatorzy projektu Comenius „Greener World” spotkali po raz drugi, aby wspólnie z rówieśnikami z Francji, Turcji, Włoch, Słowacji, Portugalii i Hiszpanii zająć się pracą nad zagadnieniami poświęconymi ekologii.
Zanim jednak praca nad projektem rozpoczęła się na dobre, zwiedziliśmy malownicze miasto Bilbao, które przywitało nas wiosenną pogodą. Głównym punktem programu była wizyta w Muzeum Guggenheima – miejscu opanowanym przez sztukę współczesną. Po kilkugodzinnej wizycie, w trakcie której mogliśmy podziwiać wystawy tak dalece odbiegające od naszych dotychczasowych doświadczeń muzealnych, wszyscy stwierdziliśmy, że jest to miejsce, do którego z pewnością jeszcze kiedyś wrócimy – mówi Wojciech Komorek, koordynator projektu.
Gdy dotarliśmy do miejscowości Corella przyjęli nas serdecznie nasi gospodarze, z którymi znaliśmy się do tej pory ze spotkań w internecie. W pierwszym dniu wizyty roboczej przywitała nas pani dyrektor, życząc nam wielu niezapomnianych chwil oraz owocnej pracy nad projektem. Poza prezentacją zgromadzonych informacji i wyników badań uczniowie opowiadali o swoich szkołach i regionach z których pochodzą.
Podczas gdy uczniowie brali udział w licznych zajęciach (m.in. warsztatach tanecznych, kulinarnych, wspinaczkowych), nauczyciele omawiali terminy spotkań oraz sposoby realizacji kolejnych działań i dalszej współpracy. Ustalono, że następne spotkanie odbędzie się w maju we włoskiej Parmie.
Pobyt w Hiszpanii trwał sześć dni, podczas których uczniowie mieli okazję nie tylko poznać prawdziwe życie Hiszpanii, ale także doskonalić zdolności językowe oraz zawrzeć nowe przyjaźnie. Jak na projekt ekologiczny przystało w programie nie mogło zabraknąć wizyty w punkcie uzdatniania wody czy też Ekoolimpiady zorganizowanej w auli szkoły. W ostatnim dniu wizyty nadszedł czas na poznanie najbliższej okolicy stąd wycieczki do miejscowości Tudela oraz Tarazona, które urzekły nas swą architekturą oraz niepowtarzalną atmosferą. Cały pobyt zakończyła kolacja pożegnalna, podczas której dokonaliśmy podsumowanie wizyty. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele wrócili z Hiszpanii bardzo zadowoleni i w pełni sił do dalszej współpracy.
/Wojciech Komorek, publ. p/