Pszów: Erasmus – droga do międzynarodowego sukcesu

1
218

Po raz kolejny Zespól Szkół Ponadgimnazjalnych w Pszowie przystąpił do projektu Erasmus +. Przeprowadziliśmy rozmowę z koordynatorką projektu, nauczycielką języka angielskiego Anną Borsukiewicz.

Na czym polega przedsięwzięcie w ramach programu Erasmus +?

 -Rozpoczęliśmy realizację projektu "Edukacja europejska kluczem do kariery zawodowej". Projekt finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER). Dzięki temu przedsięwzięciu młodzież naszej szkoły kształcąca się w zawodzie fryzjer będzie miała możliwość odbycia dwutygodniowego stażu w salonach fryzjerskich w Londonderry w Irlandii Północnej oraz uczestniczenia w intensywnym kursie języka angielskiego w miejscowej szkole.

Jak długo planowana jest realizacja tego przedsięwzięcia?

W ciągu najbliższych dwóch lat 34 szczęśliwców wyjedzie na praktyki. Realizację planujemy przeprowadzić dwuetapowo. Pierwsza tura rusza już w kwietniu. Naszymi priorytetami w projekcie są: zdobycie nowych doświadczeń, poznanie innowacyjnych technik fryzjerskich, poszerzenie znajomości języka angielskiego, jak również  sprawdzenie samych siebie w nowej sytuacji, podniesienie samooceny i wiary w własne możliwości.

Do kogo kierowany jest projekt?

Do projektu mogą przystąpić wszyscy uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Pszowie kształcący się w zawodzie fryzjer. Warunkiem jest oczywiście przejście przez proces rekrutacji. Zachęcamy wszystkich naszych przyszłych fryzjerów do włączenia się w realizację projektu. Taka szansa może się już nie powtórzyć.

W listopadzie rozpoczął  się etap pierwszy rekrutacji uczestników projektu "Edukacja europejska kluczem do kariery zawodowej". Polegał on na  udziale w konkursie fryzjerskim. Konkurs  odbywał się pod hasłem: "To co umiem najlepiej". Uczniowie mięli 60 minut na wykonanie fryzury wieczorowej. Zwyciężczynią w tej kategorii została Żaneta Koloska z klasy III B, drugie miejsce zajęła Daria Grycman z klasy III C, trzecie Sandra Staniszewska z klasy III C, wyróżnienie trafiło do Agaty Koźlik również z klasy III C.  

Kolejny etap to zawody językowe. Test kompetencji językowych wywołał spore emocje. Stawialiśmy w nim na umiejętność komunikacji, tak ważną w pracy z klientem.  Przed nami jeszcze sporo pracy formalnej związanej z organizacją wyjazdu. 

Dziękuję za rozmowę.

Uczestnik projektu

 

publ./l/