Remigiusz Wierzgoń wykorzystał swoją popularność i zebrał ponad 100 tys. zł w 24 godziny.
18-letni Remigiusz Wierzgoń, znany internautom jako ReZi, który na YouTubie ma ponad milion fanów, postanowił wykorzystać swoją popularność w dość nietypowy sposób.
Chłopak za pośrednictwem swojego kanału na YouTube zorganizował charytatywną akcję na rzecz Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Jastrzębiu Zdroju. Fani przeszli samych siebie – złożyli 1600 zamówień na koszulki ReziStyle. I tak właśnie w jeden dzień zebrano dokładnie 138 tys. zł brutto, co oznacza, że po odjęciu podatku VAT na konto placówki wpłynie 112 tys. zł. Wynik cieszy tym bardziej, że akcja była całkiem spontaniczna.
– Patrzyłem na ekran komputera i nie dowierzałem. Najpierw 20 tys., potem 50 tys. zł. To, co razem tworzymy w necie, to już nie tylko gry. Jesteśmy ogromną siłą, która potrafi zrzeszyć się, by pomóc innym w potrzebie – relacjonuje Remigiusz Wierzgoń.
Właśnie w najbliższy czwartek ReZi spotka się z dziećmi i przekaże czek władzom placówki. Pieniądze pozwolą na zakup specjalistycznego sprzętu, który pomoże w leczeniu skrzywienia kręgosłupa – skoliozy. Stanowi ona coraz większy problem wśród nastolatków. Urządzenie, które zostanie zakupione jest absolutnie nowatorskie i zaawansowane. W Polsce jest dostępne w zaledwie kilku miejscach, i to przeważnie odpłatnie. Teraz w Jastrzębiu Zdroju dzieciaki będą mogły być nie tylko szybciej diagnozowane, ale też mogą uniknąć bolesnych operacji.
To wzruszająca historia, która pokazuje, rzeczywistą siłę mediów społecznościowych.
Pani Henryka Drużyńska-Skarbek, dyrektor Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Jastrzębiu Zdroju: – Traktuję to jako prezent noworoczny. To największa suma jaką dostaliśmy w historii. Nie spodziewaliśmy się tego. Z urządzenia FED, które kupimy będą korzystać dzieci chore na skoliozę.
/publ. a/