Promocja Raciborza i Ziemi Raciborskiej w branży turystycznej, czyli study tour „Poznaj Racibórz”

0
152
Racibórz zwiedzanie
Stowarzyszenie Artystów i Podróżników „Grupa Rosynant” w ramach konkursu pozyskało dotację z Urzędu Miasta Racibórz i zorganizowało tzw. study tour "Poznaj Racibórz". W ciągu 3 niezwykle intensywne dni, z walorami turystycznymi naszego miasta i powiatu zapoznały się 22 osoby. Zobaczyły one kilkanaście różnych obiektów, miejsc i atrakcji, doświadczając ich w sposób bezpośredni, zapoznając się z ich potencjałem turystycznym i możliwościami szerokiego wykorzystania w profesjonalnej organizacji i obsłudze ruchu turystycznego.
 
W programie było m.in.: zwiedzanie stacji i przejazd kolejką wąskotorową oraz zwiedzanie zespołu parkowo – pałacowego (z bazyliką) w Rudach, obiad w restauracji hotelu SPA Laskowo, zwiedzanie Zamku Piastowskiego wraz z kaplicą św. Tomasza Kantuaryjskiego, prelekcja o walorach Ziemi Raciborskiej autorstwa Grzegorza Wawocznego, spacer raciborską starówką, wizyta rekreacyjna w H2Ostróg, spływ kajakowy Odrą z Raciborza do Grzegorzowic, wizyta w Łubowicach (ruiny pałacu i zabytkowy cmentarz), obiad w Restauracji Zamkowej, zwiedzanie Browaru Raciborskiego, zapoznanie się z wyremontowanym campingiem w Oborze, wizyta na Raciborskim Festiwalu Średniowiecznym, spacer po Arboretum Bramy Morawskiej (Las Obora), wizyta na grobie sługi bożej Dulcissimy (kandydatki na pierwszą górnośląską świętą) w Brzeziu, punkt widokowy na Bramę Morawską w Pogrzebieniu, przejazd przez „opuszczoną wieś” Nieboczowy i tereny budowy zbiornika „Racibórz Dolny”, kolacja grillowa przy Pałacu w Wojnowicach i zwiedzanie tamtejszego Muzeum Horroru, zwiedzanie raciborskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji (m.in. dawne filtry powolne i wieża ciśnień), wizyta w Gródczankach (drewniany kościół) oraz Krowiarkach (pałac, park), wizyta w Muzeum Miejskim w Raciborzu oraz zapoznanie się z obiektami na pograniczu polsko – czeskim: pałacem w Chałupkach (obiad morawski) oraz Hotelem pod Zielonym Dębem w Bohuminie.
 
Celem  przedsięwzięcia było rozreklamowanie potencjału turystycznego naszej okolicy wśród przedstawicieli branży turystycznej (przewodnicy, touroperatorzy) i mediów turystycznych.
 
 
oprac. /j/