Zgodnie z otrzymaną ofertą, na linii Wodzisław Śląski – Rybnik pojawi się nowoczesny tabor Elf 2, produkowany w PESA w Bydgoszczy. Klimatyzowane, nowoczesne składy wyposażone będą m.in. w dynamiczną informację pasażerską i system zliczania pasażerów, monitoring oraz nowoczesne systemy diagnostyki online, pozwalające na bieżąco śledzić pracę najważniejszych podzespołów pojazdu. Prędkość eksploatacyjna pojazdów dla Kolei Śląskich będzie wynosiła 120 km/h.
Z kolei kursy na linii do/z Krakowa oraz częściowo na linii do/z Katowic i Chałupek obsłużą pojazdy Impuls, wyprodukowane w 2014 r. w nowosądeckim Newagu. Niskopodłogowe, nowoczesne pociągi wyposażone są m.in. w monitoring, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz opcjonalnie – w automaty do sprzedaży biletów i kasowniki biletowe.
Oferta połączeń kolejowych poprawić ma się już od dnia obowiązywania rozkładu jazdy 2017/18, czyli od 10 grudnia bieżącego roku. Projekt w pełni zostanie uruchomiony w połowie 2018 roku, tj. 10 czerwca, kiedy to wprowadzana jest korekta rocznego rozkładu jazdy 2017/18 w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Aby zwiększyć udział kolei w transporcie osób, szczególnie między Wodzisławiem Śląskim a Rybnikiem, poza wymianą taboru i dostosowaniem rozkładów jazdy, planowane jest m.in. ustalenie możliwości wprowadzenia wspólnych taryf dla Kolei Śląskich, komunikacji miejskiej (w Rybniku i Wodzisławiu) i komunikacji realizowanej przez powiat wodzisławski. Miastu zależałoby także na zwiększeniu liczby kursów. Docelowo, w godzinach szczytu w dni robocze, dla pasażerów uruchomione miałyby być przynajmniej dwa pociągi w ciągu godziny. Z kolei poza godzinami szczytu w dni robocze i przez cały dzień w dni wolne – jeden pociąg co godzinę w każdą stronę.
/k/