Remont stacji kolejowej w Raciborzu za dwa lata

2
291

Zakończenie prac na linii Kędzierzyn-Koźle – Chałupki i przebudowy stacji Racibórz planowane jest na 2022 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle – Chałupki (Granica Państwa)”.

Dokumentacja projektowa określi zakres robót, jakie należy wykonać na stacji Racibórz oraz na przyległych szlakach kolejowych. Na raciborskiej stacji znajdą się windy, nowe ławki, wiaty i tablice informacyjne. Będzie ona dostosowana do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Poprawi się też przepustowość stacji i przyległych szlaków dzięki zastosowaniu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz wymianie rozjazdów i przebudowie układu torowego. Na wyczekiwany przez mieszkańców remont samego dworca trzeba będzie jeszcze poczekać.

Planowany termin zakończenia prac projektowych to październik 2019 r. Wykonawcą dokumentacji jest Firma WYG International Sp. z o.o. z Warszawy. Wartość przedsięwzięcia to 2,8 mln zł. Remont ruszy rok później.

Przebudowa stacji Racibórz to kolejna inwestycja PLK na linii Kędzierzyn Koźle – Chałupki. W tej chwili trwają prace na odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. W efekcie prędkość pociągów zostanie podniesiona dwukrotnie – z 50/60 km/h do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 100 km/h dla pociągów towarowych. Na inwestycję PLK przeznaczyły ponad 76 mln zł ze środków budżetowych. Zakończenie prac w grudniu 2018 r.

W 2017 r. zostały zakończone prace na odcinku Krzyżanowice – Chałupki (31 mln zł). W połowie 2019 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują rozpocząć rewitalizację odcinka Kędzierzyn Koźle – Stare Koźle. Zakończenie wszystkich prac z projektu nastąpi w grudniu 2022 r.

/kp/