– Dzieci niepełnosprawne należy i można włączać w aktywne spędzanie czasu w szkole i poza nią – podkreśla Elżbieta Marek, wicedyrektor oraz koordynator projektu realizowanego w SSP nr 2 w Radlinie.
Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2 im. KEN w Radlinie jest placówką sportową z dużymi osiągnięciami w różnych dyscyplinach sportowych. – Od zawsze zależy nam, by promować ruch i zasady fair play. Obok klas sportowych tworzymy też odziały integracyjne, do których uczęszczają dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Obecnie coraz częściej obserwuje się w społeczeństwie izolację dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE) w zakresie aktywności sportowych. Poza nielicznymi akcjami społecznymi, dzieci te na ogół nie uczestniczą w zajęciach i zawodach sportowych razem z pełnosprawnymi rówieśnikami. Czujemy się odpowiedzialnymi za naszych uczniów i nie chcemy pozostać obojętnymi na ogromną potrzebę ruchu uczniów o SPE oraz pokazać naszym pozostałym uczniom, że dzieci niepełnosprawne należy i można włączać w aktywne spędzanie czasu w szkole i poza nią – wyjaśnia wicedyrektor SSP nr 2 Elżbieta Marek, koordynator projektu „Integracja i sport – inaczej ale razem”, który znalazł się wśród 40 nagrodzonych grantem przez Fundację Santander Bank Polska w tegorocznej edycji konkursu „Bank Młodych Mistrzów Sportu”.
Autorami nagrodzonego programu są również nauczyciele: Iwona i Jakub Cymerman (odpowiedzialni za zajęcia na basenie), Anna Kasza (zajęcia ogólnorozwojowe z elementami terapii SI).
Dzięki otrzymanym środkom część uczniów SSP nr 2 (30 uczniów) brała udział w realizacji programu, a w szkole powstała sala do Integracji Sensorycznej. Wspomnieć należy również, że dzięki pozyskanym przez nauczycielkę Annę Kaszę sponsorom, sala została wcześniej wyremontowana, odmalowana i doposażona w sprzęt (m.in. nowe drabinki).
/j/
Fot. SSP nr 2 w Radlinie