Do końca roku w sklepach Carrefour mają zostać tylko torby pochodzące z recyklingu.
Sieć sklepów Carrefour jest sygnatariuszem pierwszego w Polsce paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych.
Celem sieci jest wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku oraz redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 roku o 5% w stosunku do roku 2017. W sklepach w Polsce są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań. Do końca tego roku w sklepach Carrefour w obiegu mają zostać tylko torby kasowe pochodzące wyłącznie z recyklingu. Taki zabieg ma zmniejszyć ilość plastiku o blisko 800 ton w skali roku.
Sieć zachęca klientów także do tego, aby przychodzili do sklepów z własnymi opakowaniami i tak kupowali produkty sprzedawane na wagę. Dzięki takiej inicjatywie popularne w sklepach plastikowe jednorazówki mogą zostać zastąpione przez ekologiczne opakowania klientów.
C