Jak mieszkańcy komunikują się z magistratem?

2
247

Raciborzanie chcąc zgłosić sprawę do raciborskiego magistratu, korzystają obecnie z Elektronicznego Systemu Informacji Miejskiej (ESIM). Takich zgłoszeń w ubiegłym roku było 297.

Radny Jarosław Łęski interpelował ostatnio o poprawę komunikacji z magistratem i zwiększenie zaangażowania mieszkańców w sprawy miasta poprzez usprawnienie rozwiązywania codziennych problemów. Jego zdaniem pomóc ma portal naprawmyto.pl. – Projekt umożliwia przyjazną, dwustronną komunikację między mieszkańcami i magistratem, również przy pomocy aplikacji mobilnej, w zakresie wielu miejskich problemów. Eliminuje to pośrednika, którym jest radny, co bezpośrednia przekłada się na czas, w jakim informacja przekazana będzie do urzędu. Jednocześnie jest możliwość śledzenia wszystkich zgłoszonych problemów i monitorowania terminu i sposobu rozwiązania sprawy – wyjaśniał radny.

Prezydent Dariusz Polowy w odpowiedzi przypomniał, że od 2010 roku w Urzędzie Miasta działa Elektroniczny System Informacji Miejskiej, który jest udostępniany na stronie miasta. – Korzystanie z ESIM nie wymaga rejestracji, a system jest dostępny również poprzez aplikację mobilną. Przez to narzędzie w 2019 roku mieszkańcy Raciborza zgłosili do raciborskiego urzędu 297 spraw – wyjaśnił prezydent. Zwrócił też uwagę na to, że korzystanie z zewnętrznej aplikacji wiąże się z dodatkowymi kosztami. Teraz magistrat ma sprawdzić, jak narzędzie sprawdza się w innych miasta, a później podjąć decyzję w tej sprawie.

Przypomnijmy: w systemie ESIM funkcjonuje moduł zgłoszeń publicznych, za pomocą którego mieszkańcy mogą zgłosić sprawę w kategoriach takich jak drogi i chodniki, wodociągi i kanalizacja, odpady czy inne uwagi mieszkańców. Zgłoszeń można dokonywać poprzez stronę www.esim.raciborz.pl lub aplikację mobilną.

System, choć teoretycznie sprawny, jest urządzeniem mało znanym. O ile władze nie zamierzają wprowadzać nowego rozwiązania, warto, aby przypomniały mieszkańcom o takiej formie komunikacji, która z pewnością poprawiłaby dialog na linii mieszkaniec – magistrat.

c