Rada Miasta przyjęła uchwałę o ustanowieniu znaku promocyjnego miasta.
Nowe logo Raciborza zostało opracowane przez raciborskiego grafika na bazie herbu. Znak ma zostać wdrożony do końca tego roku.
– Logotyp jest głównym elementem tożsamości wizualnej miasta Racibórz. Logo zbudowane jest z sygnetu, logotypu oraz taglain’u. Sygnet: odświeżony herb Raciborza przedstawiający na białym tle połowę orła i połowę koła wozowego. Logotyp zbudowany jest z dwuelementowego kroju ISIDORA BOLD, podkreśla nowoczesność oraz tradycje miasta. Nie wolno samodzielnie modyfikować kolorystyki oraz kształtu logotypu. Logotyp stanowi całość i nie powinien być poddawany jakimkolwiek zniekształceniom oraz modyfikacjom – czytamy w podstawowej księdze identyfikacji.
Najpierw znak ocenili członkowie komisji oświaty, którzy opiniowali projekt uchwały w tej sprawie 21 października. Wszyscy obecni (dziesięciu radnych) zagłosowało za przyjęciem znaku, chwaląc jednocześnie logo.
27 października nad projektem uchwały pochylili się członkowie komisji finansów. Ci nie byli już tak przychylni do projektu nowego logo. Mirosław Lenk stwierdził, że, mimo chęci, nie znajduje w znaku nic, co mogłoby mu się podobać. Sceptyzm wyrazili także Marian Czerner oraz Józef Galli, którzy jednak byli ciekawi, co autor projektu zaprezentuje na sesji. Finalnie w głosowaniu za była jedynie Anna Wacławczyk. Józef Galli i Michał Szukalski zagłosowali przeciw, a od głosu wstrzymali się Marian Czerner, Justyna Henek-Wypior, Krystyna Klimaszewska, Mirosław Lenk, Henryk Mainusz oraz Anna Szukalska.
Na sesji Rady Miasta 28 października radni przegłosowali projekt uchwały, ustanawiając tym samym nowe logo Raciborza.
c