Uczniowie kształcący się w zawodzie sprzedawca mieli okazję porozmawiać o zmianie w przepisach konsumenckich, które weszły w życie 25 grudnia
Zasady dotyczące praw konsumentów do reklamacji, rękojmi oraz gwarancji były głównym tematem spotkania młodzieży z Dariuszem Kalembą, Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów. – Uczniowie kształcący się w zawodzie sprzedawca będą zdawać egzamin zawodowy w tym roku czy też w roku następnym, dlatego też wiedza na temat praw konsumenta może w dużej mierze przydać się im w trakcie rozpatrywania zagadnień egzaminacyjnych – mówi Grażyna Rduch-Pendziałek, nauczycielka z ZSE i organizatorka spotkania.
Rzecznik podczas dwugodzinnych zajęć przybliżył informacje zarówno na temat przepisów obowiązujących jeszcze niedawno, jak również nowych regulacji prawnych, które wprowadziły wiele istotnych zmian, bardzo korzystnych dla konsumentów. Posługiwał się przy tym wieloma przykładami ze swojej praktyki zawodowej. Ponadto udzielał wskazówek jak radzić sobie w sytuacjach, gdy zakupiony przez nas towar nie spełnia oczekiwanych funkcji.
– Podczas spotkania przedstawiłem młodzieży zasady reklamacji rzeczy sprzedanych i usług na podstawie dotychczasowych i nowych przepisów konsumenckich oraz prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość – mówi Dariusz Kalemba.
Tematyka spotkania wzbudziła duże zainteresowanie, a liczne uczestnictwo młodzieży, jak również jej aktywny udział w zajęciach pokazują ogromne zapotrzebowanie na znajomość przepisów konsumenckich.
/publ. a/