Do kędzierzyńskiego starostwa zgłasza się coraz więcej osób, które podpisały zobowiązania, bez świadomości tego, co tak naprawdę im zaoferowano. Problem jest spory, bo tego typy sytuacje, to co piąta sprawa odnotowana przez rzecznika konsumentów w poprzednim roku.
-Proceder przeważnie wygląda podobnie. Firmy telefonicznie stosujące nieuczciwe praktyki rynkowe kontaktują się osobami starszymi i samotnymi, proponując obniżenie kosztów abonamentu. Nawet jeśli mieszkaniec zapyta, czy ma do czynienia z dotychczasowym operatorem, odpowiedź pada twierdząca. Po uzyskaniu zgody w ciągu kilku dni w domu pojawia się kurier z kompletem dokumentów. Niekiedy nawet po kilku miesiącach mieszkańcy orientują się, że podpisali umowę z zupełnie inną firmą – wyjaśnia Marcin Majnusz, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kędzierzynie-Koźlu.
Rzecznik radzi, aby już po pierwszym kontakcie zadzwonić na infolinię do swojego dotychczasowego operatora. – Numer przeważnie widnieje na rachunku, dlatego należy upewnić się, czy rzeczywiście firma przedstawiła nam nową ofertę. Jeżeli nie uzyskamy potwierdzenia, nie podpisujmy umowy, którą przywiezie nam kurier – tłumaczy Marcin Majnusz.
Zgodnie z przepisami w ciągu 14 dni od podpisania umowy możemy się z niej wycofać. Wystarczy złożyć oświadczenie na piśmie i przesłać listem poleconym. Po upływie dwóch tygodni odstąpienie od umowy jest już dużo trudniejsze.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w każdy poniedziałek od 8.00 do 16.00 oraz we wtorki od 8.00 do 15.00 na II piętrze budynku starostwa powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu.
KS
Fot. Starostwo Powiatowe