Konieczność zatrudnienia dodatkowych osób pojawiła się w związku ze zbliżającym się terminem rozpoczęcia programu "Rodzina 500+", o czym pisaliśmy już tutaj. Osoby zatrudniane będą w pełnym wymiarze czasu pracy, na umowę na czas określony.
Szczegółowy zakres zadań wykonywanych na stanowisku oraz wymagań, jakie powinni spełniać kandydaci, prezentujemy poniżej.
Zakres zadań:
1. Udzielanie informacji dot. uprawnień do świadczenia wychowawczego,
2. Przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków dot. świadczenia wychowawczego,
3. Prowadzenie postępowań w zakresie spraw dot. świadczenia wychowawczego,
4. Gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych wnioskodawców oraz członków ich rodzin w zakresie określonym w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
5. Przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu świadczenia wychowawczego,
6. Sporządzanie list wypłat świadczeniobiorców,
7. Analiza sytuacji w zakresie płynności i terminowości realizacji świadczenia wychowawczego w celu właściwej organizacji pracy i wywiązywania się z terminów ustawowych wynikających z obowiązujących przepisów,
8. Przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu,
9. Rozpatrywanie skarg, wniosków i postulatów mieszkańców oraz przygotowanie propozycji ich załatwienia,
10. Prowadzenie bieżącej korespondencji dot. świadczenia wychowawczego,
11. Prowadzenie pełnej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z zaleceniem dyrektora ośrodka,
12. Współpraca w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego z marszałkami województw, regionalnymi ośrodkami polityki społecznej oraz urzędami wojewódzkimi,
13. Obsługa programu komputerowego właściwego do realizacji ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dziecka,
14. Ochrona danych osobowych przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem,
15. Przestrzeganie terminowości załatwianych spraw,
16. Kierowanie się zasadami etyki zawodowej,
17. Uczestniczenie w naradach i szkoleniach,
18. Podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych,
19. Przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
20. Znajomość przepisów prawnych w zakresie powierzonych obowiązków,
21. Zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności zawodowych także po ustaniu zatrudnienia,
22. Wykonywanie innych poleceń przełożonych związanych z prawidłowym funkcjonowaniem działu.
Wymagania niezbędne:
– Wykształcenie wyższe – preferowane ekonomiczne, administracyjne, prawnicze, średnie ekonomiczne, administracyjne (staż pracy 2 lata),
– Dobra znajomość przepisów:
*Ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci,
*Ustawy o świadczeniach rodzinnych,
*Kodeks postępowania administracyjnego,
*Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
– Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na tym stanowisku,
– Nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe:
– Umiejętność obsługi urządzeń i sprzętu biurowego,
– Umiejętność analitycznego myślenia,
– Terminowość w realizowaniu zadań,
– Umiejętność pracy w zespole,
– Dobra organizacja pracy,
– Rzetelność, skrupulatność, uczciwość,
– Komunikatywność i odporność na stres.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
– Podanie o pracę,
– Kwestionariusz personalny kandydata,
– Kserokopie wymaganych dokumentów potwierdzających wykształcenie,
– Dyplomy i świadectwa ukończenia innych form podnoszenia kwalifikacji,
– Oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
– Oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
– Oświadczenie kandydata o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na tym stanowisku,
– Oświadczenie kandydata od kiedy może nastąpić zatrudnienie,
– Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
Kwestionariusz osobowy kandydata oraz charakterystyka wymagań na stanowisku stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia oraz są dostępne w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim.
Oświadczenia, podanie o pracę, kwestionariusz personalny kandydata powinny być własnoręcznie podpisane.
Termin i miejsce składania dokumentów: dokumenty w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „nabór na stanowisko referenta w dziale świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych” należy składać do dnia 14 marca 2016 r do godz. 14.00 w punkcie obsługi klienta Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim, ul. Daszyńskiego 3. Dokumenty, które wpłyną do ośrodka po tym wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacje dodatkowe:
Nabór kandydatów składa się z 2 etapów: testu kompetencyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej ośrodka oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie ośrodka i stanowi informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi z naborem na stanowisko.
Więcej informacji można uzyskać u pani Danuty Rassek pod numerem telefonu 32 4556200.
kk
Fot. Justyna Koniszewska