Wodzisławski Wydział Komunikacji: Przedsiębiorcy nie muszą stać w kolejkach?

0
134
Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu: Wydział Komunikacji ma stanowisko dla przedsiębiorców

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śl. to jeden z najczęściej odwiedzanych wydziałów w starostwie. Tylko w jeden dzień załatwianych jest w nim ok. 300 spraw związanych z uprawnieniami do kierowania pojazdami, rejestracją pojazdów, licencjami na zarobkowy transport drogowy, organizacją ruchu na drogach powiatowych i gminnych, a także komunikacją autobusową organizowaną przez Powiat.

Mimo funkcjonującego systemu kolejkowego i udogodnień, wciąż zdarzają się dni, w których tempo obsługi nie zadowala wszystkich mieszkańców. Aby je usprawnić, w wydziale zorganizowano stanowisko obsługujące przedsiębiorców posiadających flotę samochodową lub chcących jednorazowo zarejestrować większą liczbę pojazdów. Wydzielenie takiego stanowiska pozwala nie blokować stanowisk dla indywidualnych interesantów, a przedsiębiorcom umożliwia złożenie kilku wniosków na raz i załatwienie spraw bez zbędnego oczekiwania na terenie urzędu.

Już od maja, kolejną nowością w Wydziale będzie wysyłanie dowodów rejestracyjnych za pośrednictwem poczty – dokumenty będą wysyłane jednak dopiero po upływie terminu ważności pozwolenia czasowego, które należy zwrócić (w dowolny sposób). Nadal też będzie można otrzymać dowód wcześniej w wydziale, dokonując zwrotu ważnego pozwolenia czasowego.

Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu Arkadiusz Łuszczak radzi także, żeby potrzebę załatwienia sprawy przewidywać odpowiednio wcześniej i unikać stania w zbędnych kolejkach. W tym celu, najdogodniej jest umówić się na wizytę za pośrednictwem strony internetowej starostwa lub telefonicznie. Terminy nie są odległe i w ciągu 2-3 dni jest możliwe dokonanie formalności związanych z rejestracją samochodu. Jeśli już jednak musimy ustawić się w bieżącej kolejce, omijajmy okresy największego napływu klientów. Taki szczyt zdarza się najczęściej w poniedziałek rano lub czwartek po południu.
Klienci umówieni na wizytę traktowani są priorytetowo i obsłużeni najszybciej jak to możliwe. Czasem zdarza się jednak kilka minut opóźnienia, które może wyniknąć z problemów technicznych (np. brak połączenia z Centralną Ewidencją Pojazdów), różnorodności spraw i indywidualnego podejścia do klienta.

– Często klienci pytają, czy można się także umawiać w związku z załatwianiem innych spraw. Nie ma takiej potrzeby, bo z reguły są to czynności krótkie i załatwiane od ręki. Również odbiór dowodu rejestracyjnego po czasowej rejestracji wiąże się z zaledwie kilkuminutową wizytą w wydziale. Część klientów zjawia się pod drzwiami wydziału około godziny 7:00 (wydział otwierany jest o 8:00), ustawiając się w długiej kolejce. Tu niestety wciąż pokutuje pogląd, że należy przyjechać wcześniej i odstać w kolejce, bo później nie załatwi się sprawy. To nieprawda – wyjaśnił naczelnik Wydziału Komunikacji.

– Wszystkich zainteresowanych załatwieniem sprawy w wydziale zapraszamy na stronę internetową starostwa (zakładka "chcę załatwić sprawę") lub pod numer informacji telefonicznej wydziału 32 41 20 905. Oprócz możliwości pobrania wniosków czy umówienia wizyty, na stronie można śledzić bieżący stan kolejek i liczbę dostępnych stanowisk. (…) Przypominamy też, że nasz strona działa także w wersji mobilnej – powiedział rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego, Wojciech Raczkowski.

kk
Fot. pixabay