Punkt powstał – jak podkreśla Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl. – z myślą o usprawnieniu działalności wydziału i podwyższeniu standardu obsługi klientów. Dotąd osoby fizyczne, chcące pozyskać dane z zasobu geodezyjnego, oczekiwały na załatwienie swojego wniosku w tej samej kolejce co firmy geodezyjne. W efekcie, wydanie np. prostej mapki formatu A4 zajmowało około tygodnia. Dzięki wprowadzonym zmianom klienci indywidualni będą mogli otrzymać zamówione mapy i wypisy jeszcze tego samego dnia, w którym zgłosili się do wydziału. Wyłączenie osób fizycznych z kolejki pozwoli również na zwiększenie tempa obsługi jednostek wykonawstwa geodezyjnego, o co wnosili sami geodeci. Sprawniejszej obsłudze posłuży m.in. zainstalowany w pomieszczeniu monitor, na którym wyświetlane będą mapy poglądowe. – Chcemy być postrzegani jako urząd nowoczesny, przyjazny naszym klientom, dlatego wprowadzamy nowe rozwiązania organizacyjne i technologiczne, usprawniające pracę starostwa – wyjaśnia Michał Lorek, sekretarz Powiatu.
W wydziale wdrożona została również aplikacja iKERG, pozwalająca na zdalną obsługę zgłoszeń robót geodezyjnych lub kartograficznych oraz przesyłanie pism dotyczących tych zgłoszeń przez Internet. – Przed uruchomieniem tej aplikacji geodeta musiał przychodzić do ośrodka dokumentacji kilkakrotnie: najpierw aby zgłosić robotę, później aby odebrać przygotowane materiały, a wreszcie by oddać rezultaty swojej pracy. Dzięki zgłaszaniu robót on-line nastąpiło znaczne skrócenie obsługi. Zmniejszyła się też liczba papierowych dokumentów i wizyt w urzędzie – wyjaśnia rzecznik wodzisławskiego starostwa. Nowy Punkt Obsługi Klienta w Wydziale Geodezji mieści się na parterze budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Mendego 3 i jest pozbawiony barier architektonicznych. Telefon kontaktowy w sprawie wydawania wypisów, wyrysów i map – 32 453-97-67.
Fot. SP Wodzisław Śl.
oprac. /j/