Propozycje nowego logo Raciborza, opracowane przez studio graficzne ze Szczecina, wzbudzają wśród raciborzan wiele kontrowersji. Pojawia się też pytanie: dlaczego zrezygnowano z konkursu na logo miasta?
Od jakiegoś czasu ze strony Urzędu Miasta dochodzą wyraźne sygnały mówiące o podjęciu dość szerokich działań, mających na celu zmianę wizerunku Raciborza. Wszystko wskazuje na fakt, że włodarze miasta idą w kierunku całkowitego, jakby to powiedział marketingowiec, rebrandingu. Początków tego procesu niektórzy doszukują się w konsultacjach Urzędu Miasta z lubelską firmą Synergia. Co nie jest do końca prawdą. Synergia na pewno w jakiś sposób przyczyniła się do „ruszenia tematu” wizerunku, ale to nie ona była zaczątkiem dyskusji. Na zorganizowanych warsztatach/konsultacjach, urzędnicy wraz z zaproszonymi przez siebie gośćmi w postaci kilku radnych miejskich, raciborskich społeczników oraz paru przedsiębiorców, pod okiem specjalistów z Lublina, starali się zbudować podwaliny pod stworzenie solidnej marki miasta.
Czytaj więcej: „Racibórz na wyboistej drodze rebrandingu”