Prezes WIG, Krzysztof Dybiec marzy o organizacji "śniadań biznesowych" na większą skalę – chce, aby w spotkaniach udział brały udział także firmy z Raciborza i Żor.
Śniadania biznesowe, organizowane przez Wodzisławską Izbę Gospodarczą, cieszą się wśród przedsiębiorców bardzo dużym zainteresowaniem. Kolejne odbyło się 16 stycznia. – W ciągu trzech godzin od ogłoszenia terminu spotkania zapisuje się ponad 20 firm, a później dzwonią jeszcze "zapominalscy". Ilość osób jest zależna od wielkości lokalu, w którym odbywa się spotkanie, ale staramy się nie przekraczać 35 firmy – tłumaczy prezes WIG, Krzysztof Dybiec. Limit ten ma pomóc nowym przedsiębiorcom w rozmowach biznesowych. – Jak przychodzi ktoś nowy to trudno mu podejść do tak wielu uczestników i porozmawiać – dodaje prezes. Każde spotkanie to możliwość prezentacji swojej firmy. Podczas styczniowego spotkania przedsiębiorcy wysłuchali krótkich wykładów przedstawicieli firm członkowskich – "Drugie życie mebli" oraz "Wysiłek fizyczny, a efektywność w pracy i życiu codziennym".
Zobacz więcej zdjęć ze styczniowego "śniadania biznesowego">>
Celem "śniadań" jest wzajemne poznanie się przedsiębiorców, należących do Wodzisławskiej Izby Gospodarczej. – Jeżeli chodzi o skuteczność prezentacji to w wielu przypadkach dochodzi do zawierania umów i pozyskania kontrahentów jeszcze na śniadaniu. Ważne jest też to, że wielu naszych członów pisze do mnie z zapytaniami ofertowymi jak poszukuje jakiegoś produktu czy usługi – tłumaczy K. Dybiec. Rozwijanie lokalnego patriotyzmu lokalnego to cel równie ważny. Podczas każdego ze spotkań przekonuje się przedsiębiorców do tego, aby zakupy rozpoczynać u swojego sąsiada, a później w sąsiednich miastach, subregionach. Cele udaje się spełniać. Pozytywne aspekty wodzisławskich "śniadań" dostrzegają także inni. Na ich wzór podobne spotkania zaczęła organizować także Raciborska Izba Gospodarcza. – To nas bardzo cieszy. Wraz z RIG oraz z Żorską Izbę jesteśmy w Śląskim Partnerstwie Gospodarczym i nie ukrywam, że w przyszłości interesują mnie "śniadania branżowe" organizowane właśnie na skalę ŚPG – zdradza swoje plany prezes WIG.
Styczniowe spotkanie wodzisławskich przedsiębiorców było także okazją do przypomnienia o obowiązku składania rocznych zeznań podatkowych. Zachęcano także do tego, aby 1 % swojego podatku przekazywać lokalnym stowarzyszeniom oraz organizacjom. Rozpowszechnienie tego właśnie apelu to cel całej Izby na najbliższe kilka tygodni. Kampania promująca wśród podatników przekazywanie 1% podatku dochodowego od osób fizycznych na rzecz organizacji pożytku publicznego z terenu powiatu wodzisławskiego już ruszyła. Właśnie rozstrzygnięto konkurs na logo akcji. W konkursie udział wzięło 50 uczniów. Spośród laureatów wybrano projekt logo autorstwa Martyny Malitowskiej. – Liczba zeznań za 2012 rok, w których zadeklarowano przekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP) wyniosła 39 232, co przełożyło się na kwotę 2.130.104,60 zł. Podatnicy wskazali łącznie 741 organizacji pożytku publicznego (OPP), z czego 9 organizacji działających na terenie powiatu wodzisławskiego otrzymało 92 701,50 zł. – zaznacza naczelnik Urzędu Skarbowego w Wodzisławiu Śląskim, Marek Bernais. Listę organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2013, działających na terenie powiatu wodzisławskiego znaleźć można na internetowej stronie Wodzisławskiej Izby Gospodarczej.
/Paulina Krupińska/